.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فشار صهیونیست‌ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطین
پس از آنکه برخی از کاربران آیفون هنگام تایپ کلمه "اورشلیم" (بیت‌المقدس) در تلفن همراه خود با پیشنهاد ایموجی پرچم فلسطین مواجه شدند، موجی از انتقادات از سوی صهیونیست‌ها به سمت شرکت اپل روانه شد.

پس از آنکه برخی از کاربران آیفون هنگام تایپ کلمه "اورشلیم" (بیت‌المقدس) در پیامرسان‌های خود با پیشنهاد ایموجی پرچم فلسطین مواجه شدند، موجی از انتقادات از سوی صهیونیست‌ها به سمت شرکت اپل روانه شد و این شرکت به سرعت اعلام کرد که این "اشکال" را برطرف خواهد کرد.

 

   

 

این غول فناوری ایالات متحده روز پنجشنبه یک مشکل نرم افزاری را عامل این پیشنهاد دانست که در آخرین به روز رسانی سیستم عامل iOS این گوشی‌ها برای برخی از کاربران ظاهر شده بود و گفت که عمدی نبوده است.

 

به نظر نمی رسد که این موضوع بر همه کاربران تأثیر گذاشته باشد، زیرا آنهایی که در ایالات متحده هستند می‌گویند پس از تایپ کلمه اورشلیم پیشنهاد این ایموجی را دریافت نکرده‌اند.

 

راشل رایلی، مجری تلویزیونی بریتانیایی، به پیشنهاد ایموجی پرچم فلسطین در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و بحثی دیرین را در مورد اینکه آیا اسرائیلی‌ها یا فلسطینی‌ها حق دارند از اورشلیم به عنوان پایتخت خود نام ببرند، به راه انداخت.

 

رهبران فلسطینی قدس شرقی را پایتخت کشور آینده خود می دانند.

 

رایلی طی اظهاراتی گفت که "وقتی پایتخت اسرائیل، اورشلیم را تایپ می‌کنم"، پرچم فلسطین توسط آخرین نسخه سیستم عامل اپل پیشنهاد می‌شود.

 

وی مدعی شد: نشان دادن استانداردهای دوگانه در قبال اسرائیل نوعی یهودی ستیزی است که خود نوعی نژادپرستی علیه یهودیان است.

 

رایلی با امضای این پست به عنوان "زنی یهودی" گفت: لطفا توضیح دهید که آیا این یک اقدام عمدی از سوی شرکت شما است یا اینکه کنترلی بر برنامه نویسان سرکش ندارید."

 

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل و اکثر اعضای جامعه بین‌المللی اورشلیم را عملاً دو شهر می‌دانند و بیت‌المقدس شرقی - از جمله شهر قدیمی - را بخشی از کرانه باختری می‌دانند که سرزمین فلسطین محسوب می‌شود و توسط اسرائیل با نقض قوانین بین‌المللی اشغال شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.607 seconds.